Pár napja még tél volt, most meg pillanatok alatt tavasz…Nem, egyáltalán nem korai elkezdeni a felkészülést szandálos napokra! Olvasd el tippjeinket, hogyan fogj hozzá a lábápoláshoz.cropped view of female hands and feet with medicine and pedicure on wooden surface

Miről árulkodik a lábad?
A lábad egészsége pozitívan hathat az egész tested, szervezeted működésére. Nem meglepő tehát az az orvosoktól származó jó tanács, hogy a lábadat ugyanolyan gondosan érdemes ápolnod, mint ahogyan az arcodat is szoktad.

Hogyan kezdj hozzá?
Rengeteg mindent tehetsz azért, hogy ez az egyik leginkább igénybe vett testrészed is megkapja mindazt a gondoskodást, amire szüksége van. Az alábbiakban néhány hasznos lábápolási módszerrel szeretnénk megismertetni téged, melyeket otthon Te is alkalmazhatsz!

1. Áztasd a lábad!
Az otthoni kezelést érdemes egy 5-10 perces lábáztató fürdővel kezdeni. Ha sót is teszel a vízbe, a víz megpuhítja a bőrt, és a legfelső réteg elhalt hámsejtjeit akár azonnal el is távolíthatja. Gondoltad volna, hogy ennek a lábáztató sónak eper illata is lehet?

2. Radírozz!
Bár a vízbe tett só az elhalt hámsejtek egy részétől már megszabadít, a végleges eltávolításukat radírozással érheted el. Érdemes gondosan odafigyelned a művelet közben arra, hogy a lábujjközöket, illetve a köröm alatti területeket se hagyd ki, hiszen a radírozás csak így segítheti a lábradír a bőr megújulását és regenerálódását. Választhatsz cukor- vagy sóradírt (különböző méretű szemcsékkel), de létezik olyan is, amelyben borostyánkő őrlemény van.

3. Kend be vastagon!
Válassz egy erősebb hidratáló vagy kifejezetten lábápoló krémet, kend be a lábadat alaposan, majd húzz rá éjszakára egy zoknit. Radírozás után csodásan be fognak szívódni a hatóanyagok. A sarokrészt extrán is kezelheted sarokpuhító krémmel, ami csodát művel a repedezésre és túlzott bőrkeményedésre hajlamos bőrfelülettel. A citrusos-mentás változat egyszerűen verhetetlen.

4. Masszírozz! 
Lábaid rendszeres masszírozása kifejezetten fontos ahhoz, hogy az oxigén megfelelően áramolhasson, izmaid pedig át legyenek mozgatva. Nem ugyanaz, mintha reflexológushoz mennél, de az otthoni talpmasszás hatása is nagyon jótékony lehet. Masszírozhatsz krémmel vagy olajjal, a bőröd és a közérzeted is hálás lesz érte!

TIPP
Ha nagyon fáradtnak, elnehezültnek érzed a lábaidat, például az egész napos ülőmunkától vagy éppen az álldogálástól, érdemes váltogatott hőfokú lábfürdőt alkalmazni, amely serkenti a vérkeringést. Először mindig a forró vízzel kezdd,
majd jöhet a hideg víz. Fontos, hogy a lábáztatás forró vízben maximum 15 percig, hideg vízben pedig csak néhány másodpercig tartson. A hideg víz után pedig törölközővel melegítsd fel a lábadat a normál hőfokra, ez szintén jótékony hatással van a vérkeringésre. Az otthoni spa élményt koronázd meg egy finom illatú, hatóanyagokban gazdag, természetes hidratálóval!
A fáradt lábunkat szintén jótékonyan ápolja a vadgesztenye tartalmú élénkítő, vitalizáló zselé is. A vadgesztenye-kivonat kedvezően befolyásolja az egész érrendszer működését, megszünteti a „nehézláb” érzetet, javítja a vérkeringést.