Facebook:

Cikkek

Vigyázz, kész, sport!

Tippek, trükkök a tavaszi újrakezdéshez

A tél hamarosan véget ér, a tavasz pedig sokakban feléleszti a sport iránti vágyat. Van, aki azért kezd el mozogni, mert vészesen közeleg a nyár, amikor már nem takarja el semmi a télen felszedett kilókat, van, aki pedig azért, mert a szabadban megtett kilométerek vagy elvégzett gyakorlatok alatt újra friss levegőn lehet és kapcsolatba kerülhet az éledező természettel.

Legyen bármelyik is az ok: mozogni testnek és léleknek egyaránt üdítő. Annak érdekében azonban, hogy ne sérüléssel kezdődjön a tavasz, érdemes néhány dologra odafigyelni.

people-2592247_1920

Bemelegítés

Ez a legkézenfekvőbb. Sportolás előtt szüksége van a testednek arra, hogy felkészítsd a fokozott igénybe vételre. Hiszen bármily meglepő és bármily pozitív, a mozgás akkor is egyfajta stressz a szervezetednek. A megfelelő bemelegítés aktivizálja a keringési rendszert és átmozgatja a terhelés előtt álló izmokat, testrészeket.

Nyújtás

Az izmok nyújtására a mozgás elején és végén egyaránt szükség van. Ám nem mindegy, hogy mikor hogyan nyújtasz. Az edzés elején nem szerencsés statikus nyújtást végezni, mert sérüléssel járhat, dinamikus nyújtást viszont abszolút végezhetsz a bemelegítés során. Felmerül benned a kérdés, hogy mi a statikus és mi a dinamikus? Egyszerű. A dinamikus nyújtás során nem tartod ki a nyújtó pozíciót, míg a statikus nyújtásnál több másodpercig is feszíted az izmaid. Sokszor az időhiány vagy a türelmetlenség miatt a nyújtás kimarad, de legyen ez egy megkésett újévi fogadalom, Te ne hagyd ki!

Regenerálás

A mozgás kapcsán általában kevesebb szó esik a regenerálásról, pedig ez is épp olyan fontos, mint a korábbiakban említett tevékenységek. Az izmok és az ízületek ugyanis intenzív mozgás közben úgynevezett mikrosérüléseket szenvednek el. Éppen ezért amennyi energiát fektetsz az edzésekbe, legalább annyira figyelj, hogy pótold azt pihenéssel, alvással, masszázzsal. Hiszen a regenerálás legalább akkora szerepet játszik a sportteljesítmény növelésében, mint a sportterhelés. Fáradt izmainkat, szervezetünket azonban nemcsak passzív és aktív kikapcsolódással támogathatjuk, hanem jótékony hatóanyagok külső használatával.

Támogasd az izmaid kámforral!

A kámforolajat a Távol-Keleten őshonos, óriásira növő kámforfa faanyagából állítják elő. A jellegzetes illatú anyagot réges-régen balzsamozó olajkeverékekbe, a pestisjárványok idején pedig légtérfertőtlenítőként használták. A kámfor tehát fertőtlenítő hatású, ám a sportolás szempontjából fontosabb kiemelni fájdalomcsillapító, hűsítő hatását, míg illata nyugtató és feszültségoldó hatású. Nem véletlen, hogy gyakori összetevője a különböző ízületi- és izomfájdalmak enyhítésére szolgáló krémeknek és balzsamoknak.

A rozmaring-, levendulaolaj, mentol, kámfor, feketenadálytő-kivonatot tartalmazó aromaterápiás zselé egyaránt alkalmazható sportolás, megterhelő izommunka előtt és után is, mert különleges frissítő, hűsítő hatást fejt ki. Hatóanyagai lazítják az izomgörcsöt, enyhítik a fájdalmat kézen, lábon és a testen.

TIPP!

A nyújtást még hatékonyabbá teheted, ha heti-kétheti rendszerességgel beiktatsz egy specifikusan nyújtó edzést. Ez lehet body art, stretching vagy akár dinamikus jóga. Nemcsak lazább, hanem formásabb is leszel!

-->