Árpa

Az árpában és az árpagyöngyében (gersli), ami valójában hántolt árpa, szinte minden megtalálható, amitől bőrödöd, hajad és körmöd szebb, egészségesebb és erősebb lehet!

A benne található B-és E-vitaminok, ásványi anyagok (kalcium, kálium, és magnézium ) növelik szellemi és fizikai teljesítőképességedet, erősítik idegrendszeredet, táplálják és megújítják bőrödet, és segítenek megőrizni a ráncok kialakulását.

Az árpagyöngyéből készíthetünk levest, köretet, rizottót, kását, de dúsíthatunk vele főzelékféléket vagy egytálételeket is (székely káposzta, csilis bab)

A hagyományos árpa szemeket viszont felhasználás előtt érdemes kicsit megpirítani, hogy könnyebben emészthető és jobb ízű legyen. A pirított árpaszemeket  szintén felhasználhatjuk levesekbe, vagy főzelékekbe, salátákba vagy akár önálló köretként húsok és zöldségek mellé.

Köles


A köles könnyen emészthető, magas tápértékű, ugyanakkor alacsony kalóriatartalmú, gluténmentes gabona. Erősíti az immun-és idegrendszert, szabályozza a vércukorszintet és lassítja az öregedést.
Emellett elsőrangú E-, B-vitamin-, fehérje- és magnézium-és káliumforrás, jót tesz a hajadnak és a körmödnek, sőt a bőröd is rugalmasabb és szebb lesz tőle.
Ráadásul nem csupán köretként állja meg a helyét, készíthetsz belőle fasírtot, salátát, tortát vagy akár pudingot is.

Quinoa

Ez a Dél-Amerikából származó magocska nem csupán gluténmentessége és alacsony kalóriatartalma miatt népszerű.
Egyrészt rengeteg vitamint (B1, B2, B3, C-, E-vitamint) és ásványi anyagot (magnézium, kalcium, vas, kálium, foszfor és cink)
tartalmaz. Másrészt a quinoa teljes értékű fehérjeforrás, azaz tartalmazza mind a 9 esszenciális aminosavat, melyet a szervezetünk nem tud előállítani, ezért kívülről kell bevinnünk.

Magas E-vitamin és antioxidáns tartalma a bőröddel is csodát tehet: semlegesíti a szabad gyököket, késlelteti a bőröregedést, a ráncok és szarkalábak kialakulását, fokozza a kollagéntermelést, véd a napsugárzás és a szennyeződések káros hatásaitól, segíthet a károsodott bőr helyreállításában.

A kutatások szerint a quinoában található B-vitaminok csökkenthetik a zavaró barna pigmentfoltokat, vagyis az érett, idősödő bőrre jellemző melanin-lerakódásokat.

A benne található B-3 vitamin  nyugtatja és regenerálja a kipirosodott, gyulladt, irritált, aknéra vagy rosacea-ra hajlamos bőrt.

A quinoa sokoldalúan felhasználható; készíthetünk belőle köretet, kását, desszertet, levesbetétet, főételt, de hozzákeverhetjük salátákhoz, müzlikhez is.

Iratkozz fel a letöltéshez!

Iratkozz fel a letöltéshez!

Kérjük add meg E-mail címedet a letöltéshez.

Sikeres feliratkozás!

Iratkozz fel Blogunkra!

Értesüljön újdonságainkról, legfrisebb akcióinkról!

Sikeres feliratkozás!

Iratkozz fel a letöltéshez!

Iratkozz fel a letöltéshez!

Kérjük add meg E-mail címedet a letöltéshez.

Sikeres feliratkozás!