Új év, új árak?
ÍGY KOMMUNIKÁLD AZ ÁRKORREKCIÓT
Minden esztendőben felmerül a teljesen jogos gondolat, hogy ideje lenne árat emelni. A szolgáltatásod első osztályú és minőségi masszázskrémekkel dolgozol, viszont az áraiddal is kell foglalkoznod időről időre. De vajon létezik-e ideális időpont az emelésre? Miként érdemes ezt kommunikálni a vendégek felé? Van-e különbség régi és új vendég között az árképzés tekintetében?
A Masszőrök Országos Szövetsége szakembereinek is feltettük kérdéseinket, válaszaikból szemezgetve adunk most tippeket Neked a fentiek okos és hatékony vendég kommunikációjára.
MIKOR KELL EMELNI?
Erre nincs egyértelmű válasz. Sokan a januárt, mint az esztendő kezdetét jelölik meg ideális időpontnak, mi azonban azt javasoljuk, hogy ne pont karácsony után emelj az áraidon. A január úgyis kissé szűkös hónap, már mindenki kiköltekezett. A Masszőrök karácsonya - Így legyen tele a naptárad 2022-ben is című cikkünkben adtunk néhány januári, évkezdő tippet. Azt javasoljuk, hogy ebben az időszakban inkább akciózz, semmint emelj. A február rövidebb hónap, illetve márciusra már nagyjából magukhoz térnek az emberek az ünnep kiadásaiból, így talán könnyebben fogadják majd az árkorrekciót.
AHÁNY VENDÉG, ANNYI ÁR?
Számos vélemény szerint érdemes a régi vendégek részére kedvezőbb áron szolgáltatni, mint az újaknak. Ez is lehet egy szempont, hiszen a hűséget díjazni kell, ugyanakkor, ha fix, kialakult vendégköröd van, akkor muszáj lesz egységesen emelned. Az évente egyszer történő emelés általában érthető és indokolt, de akad olyan is, aki évente 2-3 alkalommal is korrigálja árait.
HOGYAN KOMMUNIKÁLD?
Az áremelés kommunikációja történhet a közösségi média felületeiden, de akár szóban, személyesen is. Ha a vendég a miértekre kíváncsi, akkor sokan az alapanyagok árainak emelkedésére, mások az általános inflációra, megint mások az elvégzett képzések által megszerzett többlettudásra hivatkoznak. Sokaknak több lett a rezsiköltsége, ez is egy szempont az árazásnál. Ami fontos, hogy határozottan, udvariasan, kevés szóval mondd el a lényeget. Ne tűnj bizonytalannak és ne akarj magyarázkodni sem. Egy 10-15%-os áremelés még nem a világ, akinek szüksége van a szolgáltatásodra, az meg fogja oldani, hogy kigazdálkodja. Aki viszont emiatt lemorzsolódik, ahelyett lesz más.
VENDÉGNÍVÓ
Az, hogy ki milyen társadalmi és anyagi helyzetű vendégeket vonz be a szalonjába, az sok mindentől függ. Az elhelyezkedése, a konkurencia közelsége, a szolgáltatások változatos sokszínűsége és az árak is mind befolyásolhatják ezt. Viszont sokszor az olcsó a drága, így ne becsüld alá magad. A masszázs egy olyan szolgáltatás, ahol nagyonis kitűnhetsz a konkurenciaharcból, hiszen a Te kezed, a Te tudásod és a Te szakértelmed kezeli a vendégek fáradt tagjait. Lehet tehát, hogy az áremelés miatt lesz lemorzsolódás, ugyanakkor az is valószínű, hogy lesz olyan, aki megbecsüli és tiszteletben tartja a munkád minőségét. Simán megeshet, hogy ugyanannyi pénzt kevesebb vendéggel is "ki tudsz termelni", így több szabadidőd marad, de anyagilag ugyanott tartasz majd.
KALKULÁLJ!
Ne feledd, áraid meghatározásakor vedd figyelembe a havi összköltségedet, mely egyebek mellett a bérleti díjból, a rezsiből, az alapanyagköltségből, a számlázó program árából, a könyvelő tiszteletdíjából, illetve a felmerülő reklám- és egyéb költségekből tevődik össze. Ezt az összeget kell kitermelned havonta ahhoz, hogy nullán legyél. Ha megvannak az új árak, akkor az Árlista és Nyitvatartás Tábla Szett Szalonoknak termékünkön rögtön jelezd is úgy, hogy jól látható helyen kifüggesztve mutatod be 2022-es áraidat!