Te is rendszeresen elbukod az újévi fogadalmaidat? Eláruljuk, miért vagyunk ezzel így annyian!

Új év, új élet!

Milyen jó is lenne, igaz?

Míg az év első napjai lelkes fogadkozással telnek, a statisztikák szerint februárra az emberek 80%-a feladja a kitűzött célokért folyó küzdelmet, és mindössze 6%-uk viszi végig azokat.

Vajon mi az oka annak, hogy az emberek még 6 hétig se képesek kitartani céljaik mellett?

Több dolog.
Egyrészt hajlamosak vagyunk célok helyett puszta ígéreteket, illetve vágyakat megfogalmazni; pl. lefogyok, többet mozgok vagy egészségesen fogok étkezni. Ezek pedig nem elég konkrétak ahhoz, hogy hatékonyak legyenek, és valóban motiváljanak bennünket.
Épp ezért fontos, hogy újévi fogadalmak és nagyszabású tervek helyett tűzzünk ki inkább konkrétan megfogalmazott és megvalósítható célokat magunk elé!

Az a célunk, hogy „egészséges akarok lenni”, máris kudarcra van ítélve, mert nincs konkrét elképzelésünk arról, hogyan is álljunk neki.

Ezzel szemben, ha kitűzünk egy konkrét és világos célt, máris tudjuk, hogy mit is kell tennünk az elérése érdekében, és képesek vagyunk a figyelmünket erre összpontosítani.

Milyen egy jó cél?

Az alábbi 5 lépcsős módszerrel könnyen átlátható:

1.Konkrét

Tűzzünk ki magunk elé olyan világos, egyértelmű célt, és fogalmazzuk meg az elérni kívánt eredményt is. Például, ha fogyni szeretnénk, döntsük el, hogy pontosan mennyit.

2. Mérhető

Egy adott cél akkor válik mérhetővé, ha a teljesülését igazolni is tudjuk; lehetőleg számszerűsítve. Az előző példánál maradva ha a kitűzött cél 10 kiló, akkor folyamatosan nyomon követhetjük, hogy súlyunk valóban jó irányba változik-e.

3. Elérhető

A cél mindig legyen reálisak és teljesíthető, és lljon hozzá rendelkezésre megfelelő erőforrás.

Illúzió azt gondolni, hogy ezentúl heti 5 estét töltünk a konditeremben, ha eddig azt se tudtuk, merre van.

4. Releváns

Fontos, hogy a céloknak legyen értelme és aktualitása. Miért fontos számunkra, hogy lefogyjunk? Azért, hogy egészségesebbek és fittebbek legyünk, vagy csupán több önbizalmat szeretnénk? Ha ez utóbbi a fő célunk, lehet, hogy a fogyókúra önmagában kevésnek bizonyul.

Mindig tudjuk, hogy miért küzdünk és hogy ez valóban fontos-e jelenleg számunkra.

5. Időhöz kötött

Használjunk reális határidőket és konkrét dátumokat, hogy mikorra szeretnénk elérni a célunkat. Ha 10 kilótól akarunk megszabadulni, kevés lesz rá 3 hónap. Adjunk magunknak elég időt!

Iratkozz fel a letöltéshez!

Iratkozz fel a letöltéshez!

Kérjük add meg E-mail címedet a letöltéshez.

Sikeres feliratkozás!

Iratkozz fel Blogunkra!

Értesüljön újdonságainkról, legfrisebb akcióinkról!

Sikeres feliratkozás!

Iratkozz fel a letöltéshez!

Iratkozz fel a letöltéshez!

Kérjük add meg E-mail címedet a letöltéshez.

Sikeres feliratkozás!