Télen a fagy, a hideg, nyirkos levegő, a szél , valamint a kinti és benti hőmérséklet közti különbség erősen igénybe veszi bőrödet. 

Bőröd nedvességtartalma csökken, a vérkeringést lassul, ezáltal a bőr anyagcseréje is, és így kevesebb oxigén jut a sejtekhez.

Tipikus téli probléma, hogy bőröd kiszárad, repedezetté válik, viszket, kipirosodik, az ekcéás és rozaceás panaszok is fokozódnak.

Leginkább kezed és szád bőre érintett, mivel itt a hámréteg különösen vékony és érzékeny.

1, Párásítás

A téli hónapokban nemcsak a kinti hideg fenyegeti bőröd egészségét, de a fűtött lakások száraz levegője is. Épp ezért, ha a te otthonodban is száraz a levegő, az első lépés a párásítás! Az ideális páratartalom 40-60 % körül van, miközben egy távfűtött lakásban akár 20% körülire is leeshet, így bőröd jelentős vízveszteséget szenved el.

Megelőzésképp használj hidegpárásító berendezést, hogy a levegő megőrizze optimális nedvességtartalmát, és bőröd ne száradjon ki!

2, Kevesebb tusolás!

A kinti hideg után hazaérve mi esne jobban, mint elmerülni egy kád forró vízben? Ugyanakkor tudnod kell, hogy épp ez az, amik a legjobban szárítja a bőrödet, különösen, ha kimarad a fürdés utáni hidratálás is.

Inkább zuhanyozz röviden, langyos vízzel és semmi esetre se feledkezz meg a testápolóról se!

Arra is ügyelj, hogy a szappan és tusfürdő is szárítja a bőrt, így ezekből is érdemes speciális készítményeket választani és a lehető legkevesebbet használni, ha nem akarod leradirozni bőröd természetes védőrétegét.

3, Hidratálás

A téli bőrápoláshoz szorosan hozzátartozik a hidratáló krémek használata, ha azt szeretnéd, hogy egészséges maradjon. Ilyenkor érdemes gazdagabb, zsírosabb termékeket választanod, hogy értékes összetevői táplálhassák kiszáradt, igénybevett bőrödet.

Arcod még inkább ki van téve az időjárás viszontagságainak, így télre érdemes arckrémekből is zsírosabbakat választanod.

4, Több folyadék!

Télen nem izzadunk, így hajlamosak vagyunk elhanyagolni a folyadékbevitelt, holott a dehidratáció következtében bőröd a mélyebben levő tartalékokból próbál meg nedvességhez jutni.

Épp ezért fontos a napi 2-3 liter folyadék ásványvíz, tea, vagy cukrozatlan zöldség és gyümölcslé formájában.

Iratkozz fel a letöltéshez!

Iratkozz fel a letöltéshez!

Kérjük add meg E-mail címedet a letöltéshez.

Sikeres feliratkozás!

Iratkozz fel Blogunkra!

Értesüljön újdonságainkról, legfrisebb akcióinkról!

Sikeres feliratkozás!

Iratkozz fel a letöltéshez!

Iratkozz fel a letöltéshez!

Kérjük add meg E-mail címedet a letöltéshez.

Sikeres feliratkozás!