Az idő pénz - Tippek a hirtelen lemondások elkerülésére

2021.08.30
Az idő pénz - Tippek a hirtelen lemondások elkerülésére

Közeleg a szeptember, egy új kezdet, a tiszta lap, melynek okán, a tanév kezdetén Te is edukálhatod vendégkörödet. Kezd azzal, hogy végre kiteszed szép, igényes formában az árlistádat és a nyitva tartás tábládat is megújítod, ilyen módon is segítve vendégeidet az eligazodásban. Bosszantó és állandó probléma még a késés, de még nagyobb a meg nem jelenés. Bár azt nem tudjuk megígérni, hogy cikkünk tanácsait követve ezek teljesen megszűnnek, viszont ha megteszed a tőled telhető és elvárható maximumot, akkor a többi sajnos nem rajtad múlik.

A pontosság a királyok erénye

Igen ám, de mi a helyzet a notórius későkkel? Velük a legnagyobb probléma nem feltétlen csak az, hogy tiszteletlenség, amit csinálnak, hiszen visszaélnek az időddel, hanem az is, hogy miattuk az egész nap csúszik, vagy csúszhat. Számold ki, hogy csak vendégenkénti 5 perc késés milyen torlódásokat eredményezhet a nap további részében, arról nem is beszélve, hogy egy ilyen késős páciens miatt pont azok járnak pórul, akik korábban érkeznek, hiszen a pontatlan miatt kell várakozniuk. Ennek elkerülésére úgy írd be a vendégeidet, hogy két kuncsaft között legyen időd inni, lepedőt cserélni, szellőztetni, adott esetben enni is pár falatot, vagy lenyújtani az izmaidat. Ha pedig valaki a tolerálható, maximum 10 percnél többet késik, azt a saját érdekedben ne vállald el aznap (új időpontot adhatsz neki), hiszen a teljes beosztásod borulni fog miatta. Murphy törvénye, hogy ezek a vendégek általában nem a nap végén érkeznek késve...

A túl korán érkezők

Sokkal hamarabb sem illik megjelenni, ez éppen olyan udvariatlan dolog, mint elkésni. Egyik masszőr szakemberünk mesélte, hogy Nála rendszeresen előfordult, hogy a vendége hamarabb érkezett, de nem ám 10 perccel, hanem sokszor negyed-fél órával is. Amikor pedig azt látta, hogy nincs bent senki a kezelőben, vagy éppen akkor távozik az előző kezelt, de ő nem hívta be a korán érkezőt azonnal, akkor ezt még szóvá is tette. Masszőrünk udvariasan megkérte, hogy várjon, az előre megbeszélt időpontban be fogja majd hívni, de addig technikai szünetre van szüksége. Ne magyarázkodj hosszan, legyél udvarias, de határozott. Mivel ez a vendégtípus jó eséllyel állandó rohanásban éli napjait, használd nála a Citromfüves masszázsolajat, mely segíti őt a jó értelemben vett lelassulásban.

Az el nem jövők

Szintén kellemetlen helyzet, hogy a páciens ilyen, vagy olyan, kitalált, vagy valós okból, de nem jelenik meg a kezelésen és erről előzetesen nem is szól a szakembernek. Számos masszőr ezt nagyon szigorúan veszi és a második ilyen alkalom után egyszerűen nem fogadja újból a távolmaradót. Akad olyan, aki 24 órán belüli lemondás esetén csak akkor ad új időpontot, ha az előző, fel nem vett kezelés költségét szintén rendezi a masszázsra érkező. Hogy melyik utat választod, az rajtad múlik, hiszen szalonod, kezelőd házirendjét Te határozod meg. Fontos azonban, hogy ha elhatározol valamit, akkor legyél következetes. Csak így tudod elkerülni a kellemetlen lyukas órákat.

Emlékeztetők

A fenti esetek elkerülésére javasoljuk, hogy a kezelés előtti napon küldj sms, Viber, vagy Messenger üzenetet a páciensnek, amelyben megírod, hogy ekkor és ekkor van időpontja, szeretettel várod. Az sms ellen az szól, hogy nem látod, olvasta-e? Egyik masszőr szakemberünk annyira szigorú, hogy abban az esetben, ha nem kap válaszul legalább egy okét (az emlékeztetőbe beleírja, hogy kér visszajelzést), akkor törli is az időpontot. Egy másik, gyógymasszőrként dolgozó barátunk ugyan nem ennyire szigorú, de ha nem kap választ, Ő fel is hívja az illető vendéget. Ez ugyanis a másik megoldás, amelyet a magán orvosi centrumok is rendszeresen alkalmaznak: a beírt időpont előtti napon végig hívják a másnapra berendelt betegeket.

Neked milyen trükkjeid, vagy emlékezetes eseteid voltak a munkád során? Köszönjük, ha a megosztás gombbal segítesz, hogy más is elolvashassa ezt az írást és korábbi cikkeinket is!

Hozzászólások

Nincsenek bejegyzések

Értékelem