Gazdálkodj okosan!
Mennyi az annyi, avagy így kalkuláld ki az áraidat!
Új szalont nyitottál, vagy pedig csak most kezded a szakmát. Másik városba költöztél, vagy árat akarsz emelni. Mind valós problémák, mi pedig segítünk a kalkulációban. Fontos szempont persze a konkurencia is, viszont lehetsz drágább, ha meg tudod indokolni, miért van ez így. Ez okos kommunikációval, illetve masszőr munkáddal, valamint sokszínű szolgáltatásaiddal is be tudod bizonyítani. Most megmutatjuk, milyen tényezők játszanak szerepet egy profi masszőr árképzésében.
SZALON BÉRLÉSE ÉS REZSI KÖLTSÉGEK
Bizony vannak fix díjak, amiket mindenképpen ki kell termelni. Írd össze, mik ezek. A bérleti díjon és a közüzemi számlákon túl ilyenek a takarító szerek, a szappan, a toalett papír, tehát minden olyan fogyó eszköz, mely még nem a munkádat segíti, de mégis kell, szükséges egy alapszintű működéshez. A rezsidíjhoz tartozik még a számlázó programod havi díja és az az összeg is, amit a könyvelőd részére utalsz át.
JÁRULÉKOS KÖLTSÉGEK
Mik azok az eszközök, amiket havonta meg kell venned a működéshez? Masszázsolajok, masszázskrémek, egyszer használatos lepedők és így tovább. Egy vendég esetében mennyi ennek az összege? Nagyjából mennyibe kerül a törölközők tisztán tartása? Vajon gondoltál ezekre a tételekre az áraid meghatározásakor?
MARKETING KÖLTSÉGEK
Érdemes hirdetni, hiszen így lehet egyre több, új vendéged. Amennyiben alkalmazott vagy, illetve gyógyászati központban dolgozol, úgy ezekre nem biztos, hogy Neked kell gondot fordítani, de az önmarketing nagyon fontos. Ebben a cikkünkben írtunk pár tippet a social média felületek okos kezelésére.
ÖNMAGADBA FEKTETETT ÖSSZEGEK
Vagyis a tudásod. Senki sem úgy születik, hogy minden masszázstechnika a kisujjában van. Te is biztosan számos képzésen és továbbképzésen vettél már részt, melyekért bizony komoly összegeket kellett fizetni. Később ezáltal a szolgáltatási köröd is bővült, de a saját tudásod fejlesztésébe befektetett összegek is emelhetik a szolgáltatásaid értékét.
BUDAPEST, VAGY VIDÉK
Sokan panaszkodnak, hogy mennyire szórtak az árak az egyes települések tekintetében. Valóban igaz az, hogy Budapesten drágább az élet, de ugyanazt a szolgáltatást nyújtod vidéken is, a kezedben a fentiek alapján megszerzett tudás és szakértelem lakozik. Az áraid pedig a vendégkör minőségét és színvonalát is meg fogják határozni, vagyis olyan nívójú klienseket fog majd vonzani a szolgáltatásod, amilyen a szalonod, illetve a masszázsok színvonala. Ne félj tehát árat emelni, mert ezáltal önmagadat is kímélheted. Simán előfordulhat ugyanis, hogy kevesebb munkával megkeresed ugyanazt az összeget és még az izmaid, izületeid is kevesebb igénybevételnek lesznek kitéve.
Gondolkozz, gazdálkodj, illetve árazz okosan és olvasd el korábbi cikkeinket is!